يك فلوچارت است كه دو ورودي «تازه مزدوج» و «ازدواج زيرپنجسال» دارد و خروجي آن «هدايت تماسگيرنده به نهاد پوششدهنده خدمات» است.
قرار بر اين بود تا با معضل افزايش طلاق مقابله شود. كارفرما آماري در اختيار داشت كه بيشترين طلاق در پنج سال ابتداي ازدواج ثبت شده است. بنابراين دورهاي آموزشي طراحي كرده بود تا زوجهاي جوان شركت كرده و پس از آن از طريق يك سامانه هدايت و راهبري شوند. اين نمودار گردش عمليات اوليه اين سامانه است. بدينترتيب كه فرد با شمارههاي اعلام شده تماس ميگيرد و اپراتور با توجه به اطلاعات موجود در سامانه وي را شناسايي كرده و پرونده تماسهاي قبلي و مشكلات پيشين را مشاهده كرده، متناسب با شرايط وي، او را به يكي از نهادهاي خدماتدهنده مرتبط ميكند. نهادي كه ميتواند ارائهدهنده خدمات رواندرماني يا حتي اقتصادي باشد. ايده اصلي از مركز فوريتهاي نيروي انتظامي يا همان ۱۱۰ گرفته شده بود. اينكه يكجايي باشد كه «هر مسألهاي» را بپذيرد، البته در موضوع ازدواج و خانواده و راهنمايي كند كه چه نهادي ميتواند به حل آن مسأله كمك كند.
اين نوشته را ميتوانيد به صورت رايگان از لينكهاي روبهرو دريافت نماييد.
دانلود: ۵۲۴ بار
مطالعه نظرات خوانندگان برايم كمك بزرگيست. اين كمك را دريغ نفرموده، بنويسيد: