شيوههاي طبقهبندي محتوا
ابتدا هدف از طبقهبندي بيان شده است و پس از آن شيوههاي مرسوم، فهرست؛ خطي-كليدواژهاي، عامّ و خاصّ، درختوارهاي، هستاننگاري. درختواره شبكهاي به عنوان روشي تركيبي از درختواره و هستاننگاري پيشنهاد شده است و پس از آن، محورهاي ممكن براي طبقهبندي معرفي شدهاند. در نهايت نيز دو مسير براي طبقهبندي بيان گرديده است.
همه گير طبقهبندي هستند. اگر هم نباشند، تا بخواهند دست به پژوهش بزنند، بالاخره گذرشان ميخورد به طبقهبندي اطلاعات. اصلاً حتي اگر شما يك آلبوم عكس هم داشته باشي، نياز داري به طبقهبندي تصاويرت، وگرنه تا زياد شوند، دسترسيات را به خيلي از تصاوير از دست ميدهي. ما زماني نياز داريم دادهاي خاصّ را داشته باشيم، و اگر حجم اطلاعات بالا باشد، نميتوانيم آن سوزن را در انبار كاه بيابيم. طبقهبندي نياز مبرم تمامي سازمانهاييست كه در حجم بالا كار انجام ميدهند، چه دادههاي حجيم، چه اشياء و كالاهاي فراوان. با توجه به پديد آمدن شيوههاي نو براي مرتبط كردن اطلاعات با هم، شيوههاي هوشمند و تحليلگر خودكار رايانهاي براي متون، هستاننگاري كه درست شد، ذهنيّتها نسبت به طبقهبندي اطلاعات نيز توسعه و رشد يافت. امروزه ميتوانيم با روشهاي دقيقتري دادهها را به هم مرتبط سازيم و آنها را طبقهبندي كنيم، تا هنگام بازيابي، بهترين دادهها را در اختيار داشته باشيم.
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...