شيوه پيگيري مطالبات نظام از حوزه
در دو سوي نمودار، «حوزه» و «نظام» ديده ميشوند كه هر كدام لايههاي خود را در معرض ارتباط با يكديگر قرار ميدهند. نظام عملكردهايي دارد كه در ساختار نهادهاي آن تعريف شدهاند و براي انجام درست آنها مطالباتي از حوزه دارد. حوزه نيز نيروي انساني خود را در ساختاري سازمانيافته حول موضوعاتي آموزش ميدهد. اگر نيروهاي انساني حوزوي متناسب با مطالبات نظام شناسايي شوند و آموزش نيز، چرخه تأمين مطالبات نظام از حوزه شكل ميگيرد.
مدليست كه ميپنداشتم ميتواند نظام و حوزه را با هم هماهنگ نمايد و توان و انرژيشان را در خدمت يكديگر قرار دهد. پس از ديدار مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۹ با طلاب و فضلاي حوزه علميه قم كه بحث خدمات متقابل نظام و حوزه را طرح فرمودند، ذهنم پيوسته مشغول اين مطلب بود و دنبال راهكارهايي ميگشتم. قبلتر از اين نمودار، طرحهايي را مكتوب كرده تقديم نموده بودم كه اصلاً مورد توجه قرار نگرفت. اينبار در قالب اين نمودار، اين چرخه را طراحي كردم. خداي را سپاس.
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...