نمودار روابط زيرسامانههاي سوژه
با «رصد» به «سوژه» ميرسد و پس از تحليل سوژه در سامانه «خدمات» يك فيلم يا كليپ رسانهاي در سرويس «توليد محصول» به دست ميآيد و منتشر ميشود. براي مديريت تمام فرآيند هم سرويس «گردش كار» به خدمت گرفته ميشود و سرويس «موضوعات» وظيفه طبقهبندي سوژهها و محصولات را دارد. ارتباط اين سرويسها با هم در اين نمودار ترسيم شده است.
همه چيز را از روي طرحي استخراج كردم كه كارفرما نوشته بود. طرح را داده به برنامهنويس تا كد بزند. برنامهنويس ولي مسير متفاوتي را در پيش داشت و به نظر ميرسيد پس از زماني كه گذشته هنوز چيز قابل نمايشي را نتوانسته ارائه كند. برنامهنويس پيوسته ادعا ميكرد كه ميخواهد با تكنيك «ميكروسرويس» كار را ببندد، ولي هيچ نمودار يا شمايي از سرويسهايي كه مدّ نظرش بود نشان نميداد.
من شده بودم مشاور كارفرما و مطالبه ميكردم؛ تمام نمودارهايي كه بايد ارائه ميشد. ميپرسيدم كه آخر نبايد حداقل اسم سرويسها را بگويد و مشخص كند در اين چند ماه مشغول چه كاري بوده است؟ كارفرما چشم اميدش به من بود كه كاري كنم. من هم در اولين گام، طرح را خواندم و تمام سرويسهاي اصلي آن را استخراج كرده و تبديل به اين نمودار كردم. حالا ديگر كارفرما و پيمانكار ميدانستند سر چه چيزي با هم همكاري ميكنند. برنامهنويس ميتواند مطمئن باشد اين همان چيزيست كه كارفرما مطالبه كرده است.
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...