مقدمات طرح شامل: ضرورت، اهداف و ويژگي. در ادامه: ابزار پيشنهادي يك؛ بانك اطلاعاتي مبلّغين، ابزار پيشنهادي دو؛ بانك اطلاعات مبلّغ و ابزار پيشنهادي سه؛ شبكه اطلاعاتي و ارتباطي مبلّغين. در نهايت نيز: تخمين هزينه و زمان و شيوه مديريت پروژه.
يكي از دوستان كه ساليان سال است فعاليت تبليغي گروههاي گستردهاي از طلاب را هماهنگ و مديريت مينمايد، در تماسي نياز به نرمافزاري براي توسعه فعاليتهاي تبليغي را طرح كرد. طي صحبتهايي كه صورت پذيرفت به نظرم آمد مفيد است براي روشن شدن فضاي كار و احتمالات موجود، براي اينكه بدانند چه كارهايي از رايانه بر ميآيد، و اينترنت و ابزارهاي هوشمند موجود چه توانمنديهايي دارند و چه خدماتي ميتوانند به عرصه تبليغ ديني ارائه نمايند، چيزي بنويسم و ذهنشان را به سوي موضوع بيشتر بگشايم. البته اصرار داشتند هزينه و زمان هم در طرح باشد و لذا تمام آنچه به نظرم ميرسيد را در قالب سه پيشنهاد عرضه كردم و به هزينه و زمان مقيّد نمودم. بعد از آن، يك جلسه حضوري هم گفتگوهايي صورت گرفت و بيش از آن خبري ندارم.
خود واقعي را تنها در آينه ميتوان ديد، آينه باشيد و اشتباهاتم را ذيلاً متذکّر شويد:
تبليغ گروهي
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷